Lokala cosplayföreningar

Inom Cosplay finns ett nätverk av cosplayföreningar där du hittar både föreningar som sysslar också med annat eller sysslar enbart med Cosplay. Vi försöker få med alla som finns, men tips tas gärna emot via epost:  styrelse@cosplayforeningen.se

ASC – Avesta Spel & Cosplay Förening.

Vi Älskar allt med Spel & Cosplay.
Vi är en grupp som träffas lite då och då .
planerar ett Konvent till sommaren 2021
samt hitta på saker under tiden.

Discord: discord.gg/SUHKU2R

Föreningskontakt: Daniel Andersson
E-post: asc.skogscon@gmail.com

Cosplay Dalarna
Cosplay Dalarna är ett nätverk för cosplayare och alla som sysslar med hantverk/skapande av kläder, dräkter och rekvisita/props.
Vi som är medlemmar går på konvent, lajvar, sysslar med historiskt återskapande och allt däremelllan.
I samarbete med Studiefrämjandet har vi cosplay-träffar på tisdagar (från ca 17.00) i Studiefrämjandet lokaler på Magasinsgatan 27 i Falun.
Vi välkomnar alla och är du nyfiken och vill göra din första cosplay så hjälper vi dig gärna att komma igång.

Vetlanda Cosplay

Vi är Vetlanda Cosplay en grupp med människor som tycker om att klä ut sig till olika karaktärer. Vi kan även bokas till olika evenemang där vi klär ut oss.

E-post: vetspelforening@gmail.com

Kodachikai – Lund

Kodachikai har, förutom sitt älskade konvent, också en aktiv förening som möts varje måndag för brädspel, tv-spel, cosplay, diskussioner och annat nördigt umgänge!

E-post: info@kodachi.se

Facebook:facebook.com/Kodachikai

Rainbow Cosplay Group – Lund
Cosplay Grupp som kommer att dyka upp på olika konvent.
Vårat mål är att sprida glädje och acceptans
Cosplay fristad

Detta projekt är menat att vara en en blandning mellan en samlingsplats och en Cosplay verkstad för kreativa unga och vuxna i stockholm
vi vill skapa en miljö som inte diskriminerar det minsta, där alla får vara sig själva och uttrycka sig, en fristad från förtryck och fördommar.
vi vill att den ska lokalisera sig så centralt som möjligt så att alla ska ha samma möjlighet att komma dit.
detta kommer att vara en ideell förening då vi inte vill tjäna multum på detta, vi vill endast kunna leva på det.
Målet med denna förening är att stödja unga och vuxna med psykisk ohälsa genom kreativt arbete, att få utlopp för sin kreativitet och lära sig handskas med ångest, social fobi och dylikt.

The Agency – Sundsvall

The Agency är en förening vars syfte är att öka den psykiska hälsan. Vi gör det genom att kombinera vår passion för nördkultur såsom manga, anime, spel, cosplay, samt med vår erfarenhet kring det svåra och jobbiga i livet. Inspirerad av animen Bungo Stray Dogs där karaktärerna hjälper andra ur utanförskap.

Discord: discord.gg/5gYr7Dy
E-post: theagency.sweden@gmail.com
Facebook: facebook.com/theagencysweden

GCG – Göteborg
– Vi är GCG – Göteborg Cosplay Guild –
Bor du i Göteborg? Har du cosplay som intresse? Då hör du hemma här! Vi är en Sverokförening som håller till på Verket på Lilla Stampgatan, i ett rött hus precis bakom Ullevi Norra hållplats. Vi spenderar majoriteten av vår tid på Verket i verkstaden där det finns arbetsyta, symaskiner, tyg, 3D-printer, mindre bitar worbla och foam, enormt mycket pyssel krims krams man kan göra vad som helst med, men framförallt hittar du andra medlemmar ur föreningen här som du kan umgås med, få tips och pepp!

Hikari-Kai – Göteborg
Hikari-Kai är en Sverok-ansluten ideell förening med säte i Göteborg. Föreningens syfte är att främja intresset för östasiatisk populärkultur bland svenska ungdomar.

Nördimperiet – Trollhättan

Föreningen Nördimperiet är för dig som vill umgås både digitalt och IRL. Vi anordnar träffar, event och annat. Bli medlem för att få ta del av allt kul!

E-post: nerdimperiet@gmail.com

Facebook: facebook.com/nerdimperiet

Värmlands Cosplayförening/Karlstad spelkulturförening

Värmlands cosplayförening, grundades 2019, som arbetar för cosplayhobbyn i Värmlands län på olika sätt. Pysselkvällar, picknicks, träffar på konvent, studiecirklar är något vi genomför, men det är alltid välkommet med nya idéer och förslag!

E-post: karlstadspelkulturforening@gmail.com