Om föreningen

Målet med Svenska Cosplayföreningen är att låta cosplayen nå ut till alla! Vi vill arrangera träffar och aktiviteter kring temat cosplay där du kan få lära dig nya spännande metoder i olika workshops, lyssna på intressanta föreläsningar, delta i tävlingar och mycket mer.

Svenska Cosplayföreningen är ansluten till spelförbundet Sverok som stöttar föreningen och dess verksamhet. Alla som blir medlemmar i Svenska Cosplayföreningen blir därför en del av Sverok och får på så sätt försäkringsskydd och andra fördelar. Självklart innebär medlemsskapet i Svenska Cosplayföreningen och Sverok inga skyldigheter utan bara rättigheter och fördelar. Vill du veta mer om Sverok så titta gärna in på deras hemsida www.sverok.se.

Som demokratisk förening så har vi självklart stadgar som reglerar hur föreningen ska skötas, vilka rättigheter medlemmarna har och i vilken riktning föreningens verksamhet ska drivas. Dessa hittar du här.

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>