Bli medlem!

Att bli medlem i SCF går snabbt och kostar ingenting. Som medlem får man tillgång till en hel del, som våra lokalavdelningar

Det är enkelt (och gratis) att bli medlem i föreningen. Allt du behöver göra är att fylla i uppgifterna nedan (ditt namn, adress och liknande kommer att hämtas från SPAR-registret).

Om du redan varit medlem i föreningen och vill förnya ditt medlemsskap så gör du det via samma formulär här nedan.

Namn

Personnummer

Mobilnummer

Jag godkänner föreningens stadgar

obs! dina uppgifter skickas direkt till Sverok och deras medlemshanteringssystem eBas, vi sparar personnummer tillsammans med namn och e-post i vårt egna register. Om du vill få ut vad som lagras om dig som medlem hos oss eller att vi raderar din information, kontakta oss på styrele@cosplayforeningen.se. Vi lagrar din information för att kunna erbjuda dig som medlem tillgång till vår kommande medlemsportal

Svenska Cosplayföreningen ansvarar för att dina personuppgifter behandlas med noggrann försiktighet och att dessa inte lämnas vidare till annan part, utan ditt samtycke.

Du lämnar nu dina personuppgifter i databasen eBas, som är ett rapportsystem för alla medlemsföreningar i riksförbundet Sverok. När du blir medlem i den här föreningen blir du även medlem i Sverok.

Sverok följer Dataskyddsförordningen (GDPR) och behandlar dina uppgifter med noggrann försiktighet. Dina personuppgifter lämnas aldrig ut till andra av Sverok. Sverok får spara dina personuppgifter i upp till tre år.

Sverok använder dina personuppgifter vid ringkontroller, för att säkerställa föreningens medlemslista. Då ringer vi till slumpvis utvalda medlemmar och frågar om de är medlemmar och om de varit med och spelat eller varit med på ett annat föreningsarrangemang.

Sverok skickar kontinuerligt utskick till alla medlemmar i förbundet. Det kan även förekomma enkätundersökningar som du ombeds svara på.

Uppgifterna används även som underlag vid statsbidragsansökan, distriktens landstingsbidragsansökningar och statistik.

Granskare från statlig myndighet eller region/landstingsförbund kan få möjlighet att granska personuppgifter från Sveroks förbundskansli, om deras arbete kräver det.