Uppdateringar

Som utlovat så kommer här nästa uppdatering från oss i styrelsen.

Polisutredningen

Årsmötet beslutade att det skulle göras en polisanmälan kring förskingring av föreningens pengar. Detta gjordes men tyvärr har den inte lett till någonting. Styrelsen har varit i kontakt med polisen flera gånger och bistått dem med det material som vi kunnat – men då det redan gått så lång tid från det att pengarna använts så är det helt enkelt för svårt att få tag i reell bevisning varpå polisens bedömning är att de inte kan göra något.

Bildbank

Då vi upptäckt att föreningen lider av en extrem brist på bilder så har vi släppt en ny webbtjänst som vi helt enkelt valt att kalla för ”bildbanken”. Den är fortfarande under utveckling och kommer få lite omdesign, fler funktioner och en del andra förbättringar. Men vill man kan man redan nu kika in och (om man vill) bidra med bilder. Bildbanken nås via bilder.cosplayforeningen.se.

Sociala medier

Då vi ännu inte fått tillgång till vår Facebooksida så kommer vi att helt enkelt starta en ny. Vi har även startat ett nytt konto på Instagram (som ni gärna får följa). Vad den nya sidan blir på Facebook kommer vi meddela vid ett senare tillfälle då det inte är helt färdigt ännu.

Tävling

Nu när vi håller på och fräschar upp föreningen så har vi även tagit steget att fixa till loggan. Vi har valt att behålla ”bläckis” men ändra hur texten ser ut. Och som ni kan se på bilden i det här utskicket så kommer vår kära ”bläckis” få ändra utseende om säsongen kräver det.

Men ”bläckis”? Låter lite som avdelningen på en förskola utanför Malmö – och vi är ju inte en förskola (eller….?). Så! Vi vill ha in förslag från er medlemmar på ett nytt namn på vår maskot. Vi tar emot förslag fram till och med den 14e november (2019) varpå en jury bestående av föreningens styrelse utser en vinnare. Vinst för bäst namn blir något så enkelt men ändå fantastiskt som två styck biobiljetter till Filmstaden.

Bidrag skickas till styrelse@cosplayforeningen.se eller skrivs som en kommentar till det här inlägget när det delats på Facebook. Vi kommer kontakta vinnaren via det media som bidraget skickades in med (dvs via e-post eller Facebook). Det vinnande bidraget kommer även att presenteras på Facebook (givetvis).

Endast medlemmar i föreningen kan tävla. Förtroendevalda får ej delta i tävlingen.